
TRZY KROKI DO SUKCESU
Fundusz dla Organizacji Pozarządowych
Termin realizacji projektu: październik 2009 – wrzesień 2010Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu Rzeczypospolitej Polskiej w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych.
Koordynator projektu: Robert Gierek
O projekcie:
Projekt „TRZY KROKI DO SUKCESU” zakłada 3 kroki do rozwoju Śląskiej Fundacji Inicjatyw Społecznych.
- Pierwszym krokiem jest rozwój zasobów ludzkich organizacji,
- Drugim krokiem jest inwestycja w infrastrukturę organizacji,
- Trzecim krokiem jest wypracowanie kilkuletniego planu rozwoju fundacji.
Gównym założeniem projektu jest rozbudowanie instytucjalnych zdolności fundacji przez rozwój merytoryczny organizacji oraz przez inwestycję w infrastukturę fundacji. Oprócz remontu i wyposażeniu sekretariatu fundacji, by mogł on być jej dobrą wizytówką, planujemy szkolenia dla zarządu fundacji, celem których będzie wyposażenie uczestników w niezbędną wiedzę z zakresu: zarządzania organizacją pozarządową, prowadzenia księgowości oraz zarządzania zasobami ludzkimi.
W projekcie planujemy także zakup programu i jego wdrożenie, który ułatwi obsługę księgową naszej organizacji. Ważnym elementem będzie wypromowanie fundacji w środowisku lokalnym oraz nawiązanie współpracy z samorządem lokalnym.
Efektem tego projektu ma być stworzenie kilkuletniego programu rozwoju ŚFIS.
W ramach realizacji projektu planujemy następujące działania:
- Promocję naszej fundacji w środowisku lokanym.
- Stworzenie długofalowego programu rozwoju fundacji przez analizę potrzeb środowiska lokalnego i badnie trafności działań kierowanych do mieszkańców dzielnicy i miasta.
- Szkolenie dla członków zarządu fundacji i księgowej w zakresie zarządzania organizacją od strony prawnej oraz pozyskiwanie funduszy.
- Komputeryzacja księgowości fundacji poprzez zakup odpowieniego oprogramowania wraz z wdrożeniem i przeszkoleniem księgowej.
- Zatrudnienie osoby, która zajmie się tworzenim sekretariatu fundacji, kontaktów z innymi organizacjami oraz ze społecznością lokalną.
- Remont pomieszczeń wydzierżawionych na działalność sekretariatu fundacji oraz zakup sprzętu do usprawnienia działalności organizacji.
- Rozwój i promocja działań komercyjnych fundacji, celem których będzie zdobywanie środków na realizację działań statutowych fundacji oraz zdobycie funduszy na działalność sekretariatu fundacji po zakończeniu realizacji projektu.
- Przygotowanie się i przeszkolenie członków zarządu do aplikowania o środki unijne, samorządowe i państwowe.

TRZY KROKI DO SUKCESU
Fundusz dla Organizacji Pozarządowych
Termin realizacji projektu: październik 2009 – wrzesień 2010Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz budżetu Rzeczypospolitej Polskiej w ramach Funduszu dla Organizacji Pozarządowych.
Koordynator projektu: Robert Gierek
O projekcie:
Projekt „TRZY KROKI DO SUKCESU” zakłada 3 kroki do rozwoju Śląskiej Fundacji Inicjatyw Społecznych.
- Pierwszym krokiem jest rozwój zasobów ludzkich organizacji,
- Drugim krokiem jest inwestycja w infrastrukturę organizacji,
- Trzecim krokiem jest wypracowanie kilkuletniego planu rozwoju fundacji.
Gównym założeniem projektu jest rozbudowanie instytucjalnych zdolności fundacji przez rozwój merytoryczny organizacji oraz przez inwestycję w infrastukturę fundacji. Oprócz remontu i wyposażeniu sekretariatu fundacji, by mogł on być jej dobrą wizytówką, planujemy szkolenia dla zarządu fundacji, celem których będzie wyposażenie uczestników w niezbędną wiedzę z zakresu: zarządzania organizacją pozarządową, prowadzenia księgowości oraz zarządzania zasobami ludzkimi.
W projekcie planujemy także zakup programu i jego wdrożenie, który ułatwi obsługę księgową naszej organizacji. Ważnym elementem będzie wypromowanie fundacji w środowisku lokalnym oraz nawiązanie współpracy z samorządem lokalnym.
Efektem tego projektu ma być stworzenie kilkuletniego programu rozwoju ŚFIS.
W ramach realizacji projektu planujemy następujące działania:
- Promocję naszej fundacji w środowisku lokanym.
- Stworzenie długofalowego programu rozwoju fundacji przez analizę potrzeb środowiska lokalnego i badnie trafności działań kierowanych do mieszkańców dzielnicy i miasta.
- Szkolenie dla członków zarządu fundacji i księgowej w zakresie zarządzania organizacją od strony prawnej oraz pozyskiwanie funduszy.
- Komputeryzacja księgowości fundacji poprzez zakup odpowieniego oprogramowania wraz z wdrożeniem i przeszkoleniem księgowej.
- Zatrudnienie osoby, która zajmie się tworzenim sekretariatu fundacji, kontaktów z innymi organizacjami oraz ze społecznością lokalną.
- Remont pomieszczeń wydzierżawionych na działalność sekretariatu fundacji oraz zakup sprzętu do usprawnienia działalności organizacji.
- Rozwój i promocja działań komercyjnych fundacji, celem których będzie zdobywanie środków na realizację działań statutowych fundacji oraz zdobycie funduszy na działalność sekretariatu fundacji po zakończeniu realizacji projektu.
- Przygotowanie się i przeszkolenie członków zarządu do aplikowania o środki unijne, samorządowe i państwowe.