Jeśli zastosujesz się do tych wskazówek i stworzysz strategię, która zawiera te elementy, łatwiej będzie Ci sprawić, by klienci mówili więcej o Twojej marce. Pamiętaj, że te strategie nie będą działać z dnia na dzień. Są to długoterminowe strategie marketingowe, które wymagają cierpliwości, spójności i obserwacji analityki, aby naprawdę zobaczyć wpływ, jaki mają na Twój biznes.
Bądź transparentny
Ludzie uwielbiają dzielić się pozytywnymi doświadczeniami, ale naprawdę nie lubią dzielić się negatywnymi. Jeśli miałeś złe doświadczenia z marką, prawdopodobnie nie będziesz chciał dzielić się nimi z innymi.
Jeśli Twoja firma jest przejrzysta, będziesz miał mniejszą szansę na otrzymanie negatywnych recenzji. Nie oznacza to, że musisz dzielić się każdą rzeczą dotyczącą Twojej firmy, ale powinieneś być szczery w kwestii cen, produktów lub usług, które oferujesz, a także historii i misji Twojej firmy. Przejrzystość jest szczególnie ważna, jeśli oferujesz coś nowego lub innego niż konkurencja. Bycie transparentnym pomoże potencjalnym klientom zaufać Ci. Nie odnosi się to tylko do praktyk biznesowych, ale także do marketingu. Jeśli zostaniesz poproszony o udostępnienie treści na mediach społecznościowych lub opublikowanie artykułów na blogach i stronach internetowych, upewnij się, że dostarczasz oryginalne, wysokiej jakości treści.
Bądź człowiekiem
Ludzie chcą łączyć się z innymi ludźmi, a to jest szczególnie prawdziwe, jeśli chodzi o biznes. Jak sprawić, by Twoja marka była ludzka? Pokazując ludzkie cechy w swoich działaniach marketingowych i komunikacyjnych.
Zastanów się, przez co przechodzą Twoi klienci i jakie emocje odczuwają. Spróbuj znaleźć sposób, aby powiązać te uczucia z produktem i działaniami marketingowymi. Pamiętaj, że najlepsze marki to nie tylko marki produktów - to marki relacji. Czyniąc swoją markę bardziej ludzką, będziesz miał większą szansę na zbudowanie silnych relacji z klientami. Możesz uczynić swoją markę bardziej ludzką poprzez:
-
Okazywanie troski i empatii.
-
Okazywanie wdzięczności.
-
Bycie przejrzystym.
-
Bycie autentycznym.
Zmierz co działa, a co nie
Jedynym sposobem, aby wiedzieć, czy Twoja strategia marketingu szeptanego działa, jest jej zmierzenie. Oznacza to, że należy śledzić, ile sprzedaży otrzymujesz dzięki strategiom marketingu przychodzącego, takim jak media społecznościowe, ile leadów otrzymujesz dzięki strategiom marketingu wychodzącego, takim jak e-mail marketing oraz ile poleceń otrzymujesz od swoich obecnych klientów.
Jeśli chodzi o Twoje wysiłki w zakresie inbound marketingu, śledź następujące wskaźniki:
-
Ile osób angażuje się w Twoje treści?
-
Jaki typ treści zdobywa największe zaangażowanie?
-
Które kanały social media przynoszą Ci najwięcej zaangażowania?
Przyglądając się działaniom outbound marketingowym, śledź następujące metryki:
-
Jaki typ treści e-mailowych uzyskuje najwięcej otwarć?
-
Jaki typ treści mailowych uzyskuje najwięcej kliknięć?
-
Jakiego typu treści emailowe przynoszą najwięcej konwersji?
A Twoje wskaźniki poleceń powinny zawierać:
-
Jaki typ treści inspiruje Twoich klientów do polecania Twojej marki?
-
Jaki typ treści inspiruje Twoich pracowników do polecania Twojej marki?
- Admin